sínen vagyunk...

... mint József Attila!

Hajrá van. Nagyüzem. Az ügyfelek jönnek, és jönnek, és traktálnak a hülyeségeikkel.

-Münk bejártuk a zösszes területöt, oszt lémértünk mindönt. - ha ez is ölezővel mérte föl a területét, akkor már legalább ki tudom számolni, mert végre csináltam átváltótáblát!
-Mivel tetszettek fölmérni a parcellákat?
-Csípjesszel.
-GPS-sel?
-Avval, hát.
-És el tetszettek hozni a koordinátákat?
-Aztat nem mondta sénki. - Mint ahogy a felmérést se mondta senki, angyalom, de ha már sétáltál egy nagyot, hát egészségedre.
-Akkor szinte hiába is lett felmérve.
-De maj mondom én, hogy mölyik tábla mönnyi lössz! - érdekes lesz, már kicsit bánom, hogy elvállaltam őket, de végül is fél órája nyüstölnek a szőrszálhasogató kérdéseikkel, ennél már csak jobb jöhet.
-Akkor itt van ez a gabona. Ez milyen gabona, és mennyi területet tetszettek mérni?
-Árpa lössz, és 1,46 hektár.
-Egy pillanat, rajzolom. - miután tisztáztuk, mivel határos, melyik sarok hova vág, közlöm, hogy: - Ez csak 1,27 hektár.
-Olyan nincs. Annak mög köll lönnie.
-Tetszik látni, hogy nem fér ide bele az a parcella!
-De lémértük! Az a főd ott van! - és én odaszüljem, vagy odaizzadjam a hiányzó darabot?

termeléshez kötött támogatások közül a zöldséges támogatásnál van olyan kritérium, hogy vinni kell a magvas zacsikat, és címkéket, számlákat. Jön a kedves ügyfél:
-errű van számlám, errű nincs. - jól kezdünk.
-akkor kérem szépen a számlát! - ideadja - De hát ez nem is az Ön nevére szól!
-a fijaméra.
-A támogatást viszont Ön igényli.
-de mögosszuk.
-én azt értem, de hiába tetszenek közös őstermelői igazolványon szerepelni, ez most itt nem vehető figyelembe.
-ménem? - zsák szaré'.
-a rendelet egyértelműen fogalmaz, a számla kizárólag a kérelmező nevére szólhat.
-mindéggy, én elhoztam.
-a palántáról a számla meg tavalyi?
-ahhát. Az idei majd a palántával egyszerre jön.
-tehát akkor még nincs a földben.
-hogy lenne? gondókoggyá mán! - hülye is vagy, tapló is vagy?

lemeccseltük, hogy ez így ebben a formában nem fog működni, nagy mogorván távozik. Hogy őneki senki se mondta, hogy hozza a zacskókat is. Semmi gond, kapott másik időpontot, hozzon olyan számlát, amilyet elfogadunk, meg a tasakokat. Kell-e mondanom, hogy a kapott időpontra visszajött a helytelen számlákkal, de legalább egy harmincasrekesznyi tasak volt nála.Másik ügyfél:Kirajzolom a sokszögletű konyhakertet, összevágom a táblákat, minden tökéletes. Jé, van egy fóliaház.
-Tessék mán azt is belevönni!
-Kész is, mi van a fóliában?
-a traktor, de ha ellenőröznek, maj' kiállok vele.
Mindezek ellenére szeretek ügyfelezni..Majd még írok, csak most más program van...Kgng