ügyfelek, rettegek

Bent vagyunk a kérelemben, előjön az első parcella.

-Tavaly ez a kettes tábla kukorica volt. Most mi lesz?
-Búza. De nem így áll.
-Akkor merre rajzoljam?
-Hát a szélső uccátú lössz a kukorica ezörkétszáz négyszögöl, mög a bejárótú a házig nyócszáz négyszögöl. - Égbeható Úristen! Fejeseink mindenféle vackot küldnek minden aprócska ügyben, de egyik se küldött még átváltótáblát, ami tisztázná a mértékegységeket.
-Értem. Az mennyi is lehet pontosan?
-Tudjafene. Én csak szögölbe mérök. - Szar a hideg szél nélkül. Így diszkréten kitéptem a laptopból a monitor csatlakozóját, és míg a kedves ügyfél az elsötétült képernyőt leste, kibogarásztam a Wikipédiáról a kellő infót.

Másik ügyfél.

-Az előző évben ez a tábla pihentetett terület volt. Mit tetszett vetni bele?
-Kritikálét / Tikitárét /... - ha kiröhögöm, meglincselnek. Mind ugyanaz, a tritikálét cifrázzák így errefelé.

Az állattartó gazdák vadabb emberek, míg a növényesek szelídebbek. A vadság-szelídség az anyagi javak elérhetőségétől is függ. A semmitérő prérin kemény emberek élnek, míg a zsíros, kövér földeket lecsillapodott, vastagnyakú termelők művelik. A környezet is közrejátszott abban, hogy azzá lettek, amivé...

Egy állattartó gazdám jelezte, hogy hízottbika termeléshez kötött támogatást kér.

-Kérem szépen a fülszámokat, és a vágási/exportigazolást.
-Ezek még bent vannak az istállóban.
-A jogcímet a rendelet ás a mrendeletmódosítás szerint olyan állatokra lehet megigényelni, amelyeket tavaly április 1-től ez év március 31-ig vágóhídon levágtak, vagy exportáltak.
-Mondom, hogy ezek még bent vannak az istállóban.
-De akkor nem kell őket most bejelenteni.
-Nepofázzál csillagom, írjad. - anyád hogy van? beírtam, egy héttel később meg visszahívtam a gazdát, mert addig derült ki, hogy tényleg nekem volt igazam.

-Szevasz kiscsillag. Tartozol egy sörrel. Megjárattál. Pedig én csak előre akartam tájékoztatni a kedves hatóságot a bikákról. - Édeském! Már olyan sörszagod van, hogy ha még egyet megbontanál, visszamászna rá a kupak!

Aztán vannak elnevezésbeli érdekességek:

-Ezen a területen mi található?
-Here.
-Fehérhere, vöröshere, alexandriai here, vagy milyen here?
-Hát olyan hagyományos.
-És az milyen? - nyakamat rá, hogy a lucernát fogja mondani!
-Há lucerna. Mi lönne más?

-Idén április elsejéig tetszett leadni bikákat?
-Nem. Csak marhát adtam le.
-Mit?
-Marhát?
-Bikát?
-Nem, marhát.
-Az nem ugyanaz?
-Nem. A bika az bika, a marha meg marha.
-Mármint tehén?
-Ahhát. Né mongyad mán, hogy nem tuttad!

Más:

-Ez KAT-os terület, kicsit több pénz jár rá, de gazdálkodási naplót kell vezetni.
-Már nem is kell az a kicsit több pénz...

Kistermelői támogatással kapcs minden MÁSODIK termelő fölteszi:

-A gazdaság mérete indokolja a mezőgazdasági kistermelői rendszerbe történő belépést. Lényeg, hogy az össz bejelentett földterület nem csökkenhet öt évig.
-Oszt mi lössz, ha möghalok?
-Már meg ne haragudjék, de az ön szempontjából nem tökmindegy?

 

Vannak még, de most csak ennyire futotta az erőmből.

Üdv.